Management

Tamás Anett vagyok, brand manager. Szeretem magam körbevenni különleges emberekkel, olyanokkal, mint Bence és szeretek nekik segíteni.

Bence sem polihisztor - még ha néha így is gondolja - , remek szakember, a munkáját precízen és a legnagyobb szakértelemmel végzi. A mondás, mely szerint a 'jó bornak nem kell cégér' szerintem nem igaz, ma már biztosan nem.

Vannak helyzetek, amikor szájról szájra is terjed a híre egy jól végzett munkának - és képzeljék, már erre is van szakkifejezés, szóbeszédmarketing (word of mouth) - , de nem árt e mellé egy picit besegíteni. Megmutatom, megfogalmazom, megszerkesztem, segítek átgondolni, formába önteni mindazt, amit Bence tud. A faápoláshoz ő ért, én a keretet adom ahhoz, hogy ezt a lehető legtöbb felületen megmutassa és a lehető legjobban kommunikálja.

Szívügye a fák gondozása; arra törekszem, hogy minél több időt szánhasson a fákra és minél kevesebb percet kelljen az online-világban töltenie. Bence számomra egy hiteles ember, valódi történettel és felbecsülhetetlen szakmai tudással - nekem ő a szívügyem.

Tőlem, az érdeklődési körömtől a lehető legtávolabb állt a faápolás, fakivágás. Sok mindennel foglalkoztam korábban, több szakmába beleláttam akár napi szinten is, de ez a terület nagyon új volt. Ahhoz, hogy mindent hitelesen adjak tovább Bencétől/Bencéről, bele kellett tanulnom. A vállalkozás kezdetekor szinte mindenhová elkísértem, próbáltam megérteni a munkatechnikákat, megismerni a kollégáit és a megrendelőket is. Kit mi motivál, ki mit kér, ki hogyan kommunikál - végtelenül hosszú folyamat volt, de most úgy hiszem, megérte.

A kezdeti stádiumban, amikor a munkavégzést fotóztam, nagyjából minden 100 képből 1 sikerült jól vagy legalábbis használhatóan. A fotók, amiket készítettem, életlenek voltak; gyorsabban dolgozott a fán, mint ahogyan én kattogtattam a fényképezőmmel. Aztán lassan, de biztosan javultak az arányok.

Utánajártam az eszközöknek, amiket nap mint nap használ. Még egy-egy kötéltechnikában használatos csomót is meg kellett tanulnom - lassan ráállt a szemem, hogy a munkának mely momentuma vagy az eszközök közül melyek kombinációja lehet érdekesebb a megrendelőknek.

Személyes márkaépítés kapcsán írtam a szakdolgozatomat az egyetemen, az persze nagyon más volt, akkor kutattam, olvastam a témában és sok segítséget is kaptam konzulenstől és külső konzulenstől egyaránt. De felépíteni egy brandet, egy szerethető brandet már sokkal nagyobb munka, a kezdetektől ott lenni, fogni a kezét valakinek és csak annyira beleszólni a kommunikációba, a megjelenésébe, az elképzeléseibe, hogy az még éppen elviselhető és megvalósítható legyen, az nagyon nehéz. Kritikát megfogalmazni, de sosem megbántani, tanácsokat adni, de sosem okoskodni és mindig-mindig kompromisszumokra törekedni - néha fárasztó, de ugyanakkor eszméletlenül kreatív munka.

A háttérből, a laptopom mögül azon dolgozom, hogy minél többen megismerhessék Bencét, a faápolást és azt a minőségi munkát, amelyet az ő neve garantál.